Spicea upp falukorv i ugn

nov 13, 2018 2 kommentarer
  • Jockihira

Trådar: 0

Hej, min flickvän ska laga till vanlig Falukorv i ugn med tomat, lök, äpple och senap.
    Det fick mig att fundera på vad man kan göra för att göra denna enkla maträtten bättre, och kanske få den att bli riktigt god. Har ni några förslag?

Dela tråd med andra
  • Skriv kommentar

Kommentera
  • Kommentarer

• #1nov 14, 2018

Jalapenjojesus

Trådar: 11

Tokgillar stekt falukorv med stekt ägg, råstekt potatis och en öl ibland, men tycker nog att falukorv aldrig blir något annat än falukorv, oavsett hur man tillagar den. Nu var jag tråkig.

Kommentera
  • #2dec 19, 2018

Marre

Trådar: 0

Det är verkligen skillnad på falukorv mellan olika fabrikat, se till att hitta en favorit. Om du inte gillar denna enkla rätt som du beskrivit så gillar du helt enkelt inte den! Falukorv med ingredienserna är klassiskt och mild, vilken senap du använder kan göra en skillnad (förutom det, enligt mig, avgörande vilket fabrikat). Om man vill förändra så frångår man hela idén med denna milda rätt och det blir något annat. En aning extra "maillard" kan faktiskt förändra till det bättre. Annars komponera en helt nytt recept!

Kommentera

Tack för din anmälan!

Snart kommer du få vårt nyhetsbrev med tips och inspiration direkt från proffsköket. Håll även utkik efter din rabattkod på 25% som kommer i ett separat mejl och som gäller ditt första köp i vår webbutik. Välkommen!

Stäng
Köp