Stekspade fisk

nov 22, 2020 2 kommentarer
  • xodus

Trådar: 0

Hej
    Jag har kollat över "nätet" efter en stekspade mer anpassad för fisk. Jag menar att om jag vill "bryna på" för att få lite färg innan jag tänkte låta den gå klar i ugnen lite lugnt medan jag pysslar med resten som jag tänkte ha till.
    I regel så är bitarna/filéerna både bredare och längre än vad en vanlig stekspade är. Får dom dessutom inte tillräckligt stöd undertill vid vändningen så ramlar dom asen isär. Därför tänker jag mig en både bredare och längre variant.
    Eller, hur gör jag för att annars få den lite mer brynta ytan som jag eftersöker? Misstänker att kanske spaden inte finns för att det finns bättre sätt..?
    Vänligen, John

Dela tråd med andra
  • Skriv kommentar

Kommentera
  • Kommentarer

• #1dec 10, 2020

Professional Secrets

Trådar: 9

Hej John!
    Det eviga problemet med sönderfallande fiskkött...
    Du har säkert upptäckt att vi har en (otroligt snygg!) stadig stekspade i 100% rostfritt stål i vårt sortiment i butiken. Och det finns stekspadar för grillen som är väldigt stora – men förmodligen för stora för stekpannan.

Men vi har några tips också:

När du steker eller grillar ömtålig fisk så hjälper det att först ha den i en 1-procentig sockerlag i ca 15 minuter (beror på storlek på bit). Det gör köttet fastare. Att panera – det finns flera varianter – hjälper också att "stadga" fiskköttet.

Och så kan du läsa på på våra fisksidor om fisksorter som är stadigare än andra och som lämpar sig bättre för en tur i stekpannan.

Hälsningar,

John på redaktionen

Kommentera 1 kommentarer

Tack för din anmälan!

Snart kommer du få vårt nyhetsbrev med tips och inspiration direkt från proffsköket. Håll även utkik efter din rabattkod på 25% som kommer i ett separat mejl och som gäller ditt första köp i vår webbutik. Välkommen!

Stäng
Köp